پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112064
محتواي فيلم موهن عليه پيامبر چيست؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1056

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از مشرق: در حالي که پخش فيلمي موهن موجب خشم مسلمانان، به ويژه در ليبي و مصر و حمله به سفارت آمريکا در اين کشورها شده، محتواي اين فيلم چيست؟
 
فيلم مذکور از سوي تري جونز، کشيش ضد اسلام اهل فلوريداي آمريکا، منتشر شده که اعلام کرده‌ است انتشار اين فيلم  به مناسبت سالگرد حملات يازده سپتامبر صورت گرفته است.
 
در اين فيلم دوساعته، شخصيت ارزشمند پيامبر اکرم (ص) به طنز گرفته شده و اين چهره پاک، فردي ترسيم شده‌ است که گناهان بسياري مرتکب مي‌شود.
  «سَم باسيل»، نويسنده و کارگردان اين فيلم، که «برائت از مسلمانان» نام دارد يک يهودي آمريکايي اهل کاليفرنيا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزيع فيلم را تري جونز برعهده دارد.
 
سم باسيل که هم‌اينک در مخفيگاه به‌ سر مي‌برد به «وال‌ استريت جورنال» گفته‌ است که «بيش از ??? يهودي با اعطاي ? ميليون دلار» در تأمين مالي اين فيلم کمک کرده‌اند و اين فيلم با شرکت ?? هنرپيشه و ?? نفر پشت صحنه در سه ماه ساخته شده‌ است.
 
به گفته «سم باسيل»، اين فيلم تاکنون تنها يک بار اکران شده که اوايل سال جاري در سالني تقريباً خالي در هاليوود بوده است.
 
تري جونز، کشيش کليساي گِينزويل فلوريدا، که شبکه خبري سي‌ان‌ان در وب‌سايت خود او را کشيشي «جوياي نام» توصيف مي‌کند پيشتر در ارديبهشت‌ماه امسال قرآن را آتش زده بود.
 
تري جونز روز ?? مارس ???? نيز يک نسخه از قرآن را در کليساي خود به آتش کشيد که اين اقدام تظاهرات گسترده‌اي را در افغانستان به دنبال داشت که طي آن ده‌ها تن کشته و زخمي شدند.
 
 اين فيلم موهن که با دو نام "برائت از مسلمانان" و "زندگي محمد[ص] رسول اسلام"معرفي شده يک فيلم يک فيلم آماتوري به کارگرداني «سام باسيل» است و حاوي صحنه‌ها و توهين‌هايي به پيامبر اکرم(ص) است که زبان از بيان آنها شرم مي‌کند.
 
اين فيلم پيش از اين تنها يک بار در سالني در هاليوود به شکل خصوصي نمايش داده شد و قرار بود در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در کليساي تري جونز (کشيش سفيه) به نمايش درآيد؛ اما اين نمايش لغو شد.
 اين کشيش طبق اعلام قبلي، حرکت موهن ديگري به نام «محاکمه مردمي محمد[ص]» برگزار کرد و به زعم خود آن حضرت را محاکمه نمود. قرار بود اين فيلم در کنار اين محاکمه نمايش داده شود.
 اما عليرغم لغو پخش رسمي فيلم موهن، بخش‌هايي از اين فيلم در فضاي مجازي منتشر گرديد و چون اين کار از سوي قبطيان مهاجر مصري انجام شد، نخستين واکنش‌ها از مصر عليه اين اقدام برخاست و سپس به ليبي، يمن و ديگر کشورها کشيده شد.
 شخصيت‏هاي مسلمان، مسيحي، قبطي و نيز کاخ سفيد ساخت اين فيلم را محکوم کردند؛ اما مسلمانان خشمگين در مصر و ليبي، با حمله به نمايندگي هاي سياسي آمريکا در "قاهره" و "بنغازي"، سفير آمريکا در ليبي را کشتند.
 
 دولت آمريکا که اينک با خشم مسلمانان بيدارشده مواجه شده است تلاش مي‏کند خود را از اين اقدام موهن بري کند؛ اما آيا مي‏توان باور کرد که ساخت فيلمي با سرمايه هنگفت 5 ميليون دلاري و نيز اقدامات مستمر کشيش ديوانه بدون اطلاع و رضايت مقامات کاخ سفيد انجام شده باشد؟
 
 زمان اين فيلم 2 ساعت است اما بخش هايي چند دقيقه اي از آن (به زبان انگليسي و نيز با دوبله به زبان مصري محلي) بر روي شبکه ويدئويي "يوتيوب" منتشر گرديده است.
 

 

 مشخصات فيلم
 
 نام فيلم: برائت از مسلمانان (زندگي محمد رسول اسلام)
 سناريست، تهيه کننده و کارگردان: سام باسيل (به انگليسي: (Sam Bacile
 محصول: 2011 ـ ايالات متحده آمريکا
 زمان: 120 دقيقه
 حاميان مادي: صهيونيست‏ها.
 حاميان معنوي: «عصمت زقلمه» رييس دولت خودخوانده قبطي (هيئت عالي حکومت قبطيان مهاجر در آمريکا) ـ «موريس صادق» وکيل قبطي دادگستري ـ «تري جونز» کشيش قرآن‏سوز آمريکايي.
 
 داستان فيلم
 
 اين فيلم با صحنه‌هايي از حملات گروه‌هاي تندرو به يک داروخانه مربوط به پزشکي قبطي در مصر آغاز مي‏شود. در اين صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه اين پزشک حمله مي‏کنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وي، مغازه اش را ويران مي کنند؛ اما پليس مصر تنها نظاره گر اين حادثه است.
 فيلم پس از اين بخش، به حيات پيامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل مي‌شود و با پخش صحنه هاي مبتذل (که از بيان آنها معذوريم)، علاوه بر توهين به پيامبر اکرم(ص)، دين اسلام را به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادي خشن، عقب مانده و طرفدار خونريزي نشان مي دهد.
 
 
 
 
 گذشته از صحنه‏ هاي سخيفي که ارزش بيان ندارد، يکي از شيطنتهاي فيلم آن است که مسلمانان را افرادي شکنجه‏ گر معرفي کرده است و در صحنه اي از فيلم يک زن سالخورده به نحو عجيبي شکنجه مي شود؛ در حالي که در تاريخ اسلام چنين چيزي مشاهده نمي شود. در واقع، در اين فيلم بسياري از جنايت‏هايي که نظاميان آمريکايي، اسرائيلي و غربي در سال‏هاي اخير در حق مردم فلسطين، عراق و افغانستان انجام داده و در "گوانتانامو" و "ابوغريب" مرتکب شده اند را بي‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت مي‏دهد.
 
در اين فيلم نقش پيامبر(ص) را يک بازيگر آمريکايي با رفتاري کمدي و توهين‌آميز بازي مي‌کند و در آن تلاش شده است تا نزول وحي بر پيامبر(ص) را دروغ معرفي کند.
 
 روزنامه وال استريت ژورنال در توصيف اين فيلم نوشت: فيلم "برائت از مسلمانان" يک فيلم سياسي و نه مذهبي است و در آن از اسلام به عنوان سرطان ياد شده است.
 
 آشنايي با کارگردان
 
 سام باسيل يک شهروند اسرائيلي ـ آمريکايي ايالات متحده است. وي يک مشاور املاک و مدير شرکت‏هاي ساخماني است که در کاليفرنياي جنوبي زندگي مي‌کند . عليرغم عدم انتشار هيچ تصويري از وي، او يک شخص حقيقي است و سني بين 52 تا 56 سال دارد. (يعني سام باسيل، يک نام مستعار نيست).
 باسيل از روز سه شنبه (?? سپتامبر 2012 ـ ?? شهريور 1391) که با روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" و روزنامه آمريکايي "وال ستريت ژورنال" مصاحبه کرد ناپديد شد و از مکان اختفاي وي اطلاعي در دست نيست.
 
 وي به روزنامه " وال استريت ژورنال" گفت: "براي اين فيلم 5 ميليون دلار از يکصد صهيونيست اعانه جمع آوري شده است. اين فيلم با استفاده از 59 بازيگر و تيمي 45 نفره در پشت صحنه، به مدت سه ماه در اواسط سال گذشته ميلادي در کاليفرنيا توليد شد".
 با وجود اين هزينه هنگفت، کيفيت فيلم بسيار پايين و دکورها و صحنه‏ ها بسيار آماتوري و پيش پا افتاده است.
 
اما پس از ابراز انزجار مسلمانان جهان رسانه هاي غربي سعي مي کنند هويت واقعي سازنده فيلم را مخفي کنند.
دويچه وله در گزارشي ادعا کرد: يک فعال مسيحي‌مذهب که به گفته‌ي خود در جريان تهيه فيلم همکاري داشته، اما مي‌گويد که "بسيل" نام مستعار است و فرد مورد نظر نه يهودي‌مذهب است و نه اسرائيلي. به گفته‌ي استيو کلين، گروهي از شهروندان ايالات متحده که در خاورميانه متولد شده‌اند، فيلم را تهيه کرده‌اند.
 
دويچه وله مدعي شد: بنا بر اعلام منابع اسرائيلي نيز شخصي با نام "بسيل" در فهرست شهروندان اين کشور ثبت نشده است. استيو کلين از هويت واقعي کارگردان اظهار بي‌اطلاعي کرده است.
 
 آشنايي با حاميان فيلم
 
 گروه موسوم به «قبطيان مهاجر»: دکتر عصمت زقلمة از شخصيت‏هاي قبطي مهاجر و ساکن در آمريکا، در سال گذشته ميلادي با ادعاي اينکه مسيحيان قبطي مصر در معرض ظلم و قتل هستند "حکومت قبطي در تبعيد" را تشکيل داد و خود را رييس آن اعلام کرد. ديگر مقامات اين دولت خودخوانده «مستشار موريس صادق» مدير اجرايي، «مهندس نبيل بسادة» دبيرکل و «مهندس إيليا باسيلي» هماهنگ کننده بين المللي آن هستند.
 اما رهبران قبطي مقيم مصر، با رد تشکيل اين دولت، اعلام کردند که زقلمة و موريس را نماينده خود نمي دانند.
 
 «تري جونز» : کشيش يک کليساي کوچکي در ايالت فلوريدا است. وي جايگاهي در بين مسيحيان آمريکا ندارد و در کليساي محلي او تنها حدود 20 و حداکثر ?? نفر حاضر مي‏شوند.
 
وي از 11 سپتامبر سال 2001 تاکنون به همراه همسرش در کليسايي کوچک در شهر "گينسويل" حمله عليه جهان اسلام را آغاز کردند. جونز در نهمين سالگرد حملات يازده سپتامبر خواستار برگزاري مراسم قرآن سوزي شد و سرانجام پس از غائله ‏هاي رسانه‏ اي فراوان و کسب شهرت منفي جهاني، در روز ?? مارس ???? اين کار موهن را انجام داد.
 
 
 
 
عواقب اين کار ابلهانه وي گريبانگير آمريکائيان مقيم کشورهاي اسلامي و کارکنان سازمان ملل شد؛ و فقط در "مزار شريف" افغانستان دست کم ?? نفر از نيروهاي سازمان ملل کشته شدند.
 
تري جونز از سوي رهبران ديني مسيحيت نيز مردود است و علاوه بر محکوميت رسمي وي از سوي "واتيکان" روحانيون مختلف مسيحي نيز کار وي را نفي کرده‏ اند. رهبران ديني شهر ديربورن نيز با موضع‌گيري در برابر اين تصميم ضدديني تري جونز اعلام کرده بودند که مقابل مرکز اسلامي ديربورن گرد هم خواهند آمد تا اعلام کنند مخالف اهانت به احساسات اقليت‌هاي مسلمان هستند.
 
 وي پس از آنکه با سوءاستفاده از غائله سوزاندن قرآن در دو سال گذشته، از يک کشيش روستايي به يک چهره جهاني تبديل شد پارسال نيز تبليغات شديدي را آغاز و سرانجام نسخه اي از قرآن را به آتش کشيد. او امسال نيز نمايش مضحک "محاکمه مردمي پيامبر(ص)" را به راه انداخت.
 
سوء استفاده کارگردان از عوامل فيلم؟
 
 در همين حال يک بازيگر زن که در اين فيلم ايفاي نقش کرده است ادعا کرد که عوامل فيلم از آنچه سازنده آن دنبال مي‌کرده است، مطلع نبوده‌اند. وي مي‌گويد که به وي گفته نشده بود که اين فيلم در نهايت به کجا خواهد انجاميد؛ بلکه در زمان فيلمبرداري، فيلم مزبور «جنگجويان صحرا» نام داشته و زمان آن نيز مربوط به هزاران سال پيش از ولادت پيامبر اسلام(ص) بوده است.
 
اين بازيگر که «سيندي لي گارسيا» نام دارد، تصريح کرد: «قرار نبود اين فيلم هيچ کاري به مذهب داشته باشد، بلکه قرار بود نشان دهد که در گذشته شرايط در مصر چگونه بوده است؟ در اين فيلم در رابطه با [حضرت] محمد(ص) و يا مسلمانان چيزي نبود.»

 

  يکي ديگر از اعضاي گروه سازنده فيلم موهن هم که به دلايل امنيتي خواست تا نامي از وي برده نشود، روز چهارشنبه در پيامي به شبکه خبري سي‌ان‌ان ابراز داشت: «تمام عوامل فيلم بشدت ناراحت هستند و احساس مي‌کنند تهيه‌کننده فيلم از آنها سوءاستفاده کرده است. ما از اين فيلم حمايت نمي‌کنيم و درباره مقصود و منظور آن دچار گمراهي شديم. ما از بازنويسي‌هاي کامل فيلمنامه و دروغ‌هايي که به عوامل فيلم گفته شد، شوکه شده‌ايم.»     
 
  همچنين بيانيه‌اي از سوي عوامل فيلم منتشر و در آن اعلام شده است که نام پيامبر اسلام(ص) و هرچه که مربوط به اسلام است، پس از پايان مراحل فيلمبرداري به فيلم مزبور اضافه شده است. همچنين ديالوگ‌هاي اهانت‌اميز فيلم مزبور در زمان فيلم‌برداري ضبط نشده‌اند بلکه آن نيز بعداً به‌وسيله دوبله تغيير داده شده و جايگزين ديالوگ‌هاي اصلي شده‌اند.
اين بيانيه تأکيد کرده است که سام باسيل کارگردان فيلم از عوامل سازنده آن سوءاستفاده کرده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html